Regulamin objęty jest prawami autorskimi, kopiowanie jest niezgodne z prawem i naraża na odpowiedzialność odszkodowawczą. Jeśli chcesz mieć poprawny regulamin na swojej stronie internetowej, możesz go zakupić. Przejdź do zakładki SKLEP na mojej stronie lilunen.pl.

 

Regulamin

 

§ 1 Słownik pojęć

Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawiera z Usługodawcą umowę o świadczenie usług na odległość

Użytkownik – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych zawierająca ze Sprzedawcą umowę świadczenia usług drogą elektroniczną poprzez wejście na stronę internetową Usługodawcy i korzystanie z jej funkcjonalności

Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (tj. konsument w rozumieniu art. 221 kodeksu cywilnego)

Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej

Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą, a także wspólnicy spółki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej, z wyłączeniem Przedsiębiorcy na prawach konsumenta

Usługodawca – Angelika Skarbowska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Angelika Skarbowska ul. Batorego 11, 05-200 Wołomin, NIP 1251737017, REGON 522920587, BDO 000595305.

Strona internetowa – skarbowska.com.pl oraz skarbowska.pl

Złożenie zamówienia – kontakt mailowy z Usługodawcą, omówienie Przedmiotu umowy i uzgodnienie ceny za usługę oraz wypełnienie formularza zamówienia przesłanego przez Usługodawcę i jego zatwierdzenie poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkbox’a “Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” lub innego równoważnego, które traktowane jako złożenie wiążącego oświadczenia woli zawarcia z Usługodawcą Umowy na odległość (oferta)

Umowa – umowa o świadczenie usług zawarta na odległość oraz umowa o dostarczanie treści lub usług cyfrowych

Produkt – przedmiot umowy o świadczenie usług oraz umowy o dostarczanie treści lub usług cyfrowych

Opinia – ocena Produktów, z których Klient korzystał lub które są przedmiotem zawartej między Klientem a Usługodawcą Umowy, a także ocena jego ogólnych wrażeń w związku z procesem realizacji Umowy

Nielegalne treści – oznaczają informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży produktów lub świadczenia usług, nie są zgodne z prawem Unii Europejskiej lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii Europejskiej, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa, a także informacje niezgodne z niniejszym Regulaminem

DSA – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych)

§ 2 Postanowienia ogólne

1.    Regulamin określa zasady zawierania i realizacji Umowy zawartej między Usługodawcą a Klientem, w tym prawa i obowiązki Usługodawcy oraz Klienta, a także zasady postępowania reklamacyjnego oraz rozwiązywania sporów. Regulamin określa także zasady i warunki korzystania ze Strony internetowej i jej funkcjonalności.

2.    Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach Strony internetowej Usługodawcy:

a)    prezentowanie Produktów (usług);

b)    dodawanie komentarzy – Użytkownik może dodać komentarz na blogu;

3.    Korzystanie ze Strony internetowej możliwe jest pod warunkiem spełniania minimalnych wymagań technicznych:

a)    posiadanie urządzenia z systemem operacyjnym, umożliwiającego dostęp do Internetu;

b)    dostęp do Internetu;

c)    posiadanie przeglądarki internetowej w aktualnej wersji.

4.    Korzystanie z treści sporządzonych w ramach umowy o dostarczanie treści cyfrowych możliwe jest pod warunkiem spełniania minimalnych wymagań technicznych:

a)    posiadanie urządzenia z systemem operacyjnym, umożliwiającego dostęp do Internetu;

b)    dostęp do Internetu;

c)    posiadanie przeglądarki internetowej w aktualnej wersji lub aplikacji mailowej w aktualnej wersji;

d)    posiadanie adresu mailowego;

f)  dowolny program od przeglądania plików w formacie PDF, DOC, ZIP.

5.    Korzystanie z usługi w ramach zawartej umowy o świadczenie usług lub umowy o dostarczanie usługi cyfrowej możliwe jest pod warunkiem spełniania minimalnych wymagań technicznych:

a)    posiadanie urządzenia z systemem operacyjnym, umożliwiającego dostęp do Internetu;

b)    dostęp do Internetu;

c)    posiadanie przeglądarki internetowej w aktualnej wersji lub aplikacji mailowej w aktualnej wersji;

d)    posiadanie adresu mailowego;

e) posiadanie dostępu do systemu umożliwiającego połączenie wideo (ZOOM lub Teams).

6.    Ceny uwidocznione na Stronie internetowej są cenami brutto.

7.    Nie jest możliwe złożenie zamówienia anonimowo.

8.    Strona internetowa skierowana jest do osób powyżej 18 r.ż.

9.    Korzystając ze Strony internetowej zabronione jest przedstawianie treści o charakterze bezprawnym, treści zawierających informacje nieprawdziwe, wprowadzające w błąd, wulgarne czy obraźliwe.

10.    Użytkownik jest uprawniony do złożenia reklamacji w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach Strony internetowej Usługodawcy za pośrednictwem danych kontaktowych wskazanych w ust. 11 poniżej. Usługodawca obowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź na reklamację Usługodawca przekazuje Użytkownikowi na papierze lub innym trwałym nośniku np. drogą mailową.

11. Kontakt ze Usługodawcą w każdej sprawie związanej z Umową, zamówieniami, ofertami, Stroną internetową i oferowanymi przez nią funkcjonalnościami (punkt kontaktowy dla odbiorców usług) jest możliwy:

a)    telefonicznie: + 48 794 616 711

b)    mailowo: kontakt@lilunen.pl

c)    korespondencyjnie: Batorego 11, 05-200 Wołomin.

12. Kontakt z Usługodawcą w każdej sprawie związanej ze stosowaniem rozporządzenia DSA (punkt kontaktowy dla organów państw członkowskich, Komisji Europejskiej i Rady Usług Cyfrowych) jest możliwy poprzez adres e-mail: kontakt@lilunen.pl w języku polskim, angielskim, hiszpańskim.

13. Usługodawca wykonuje Umowę jedynie w zakresie ustalonym w Formularzu zamówienia. Usługodawca nie jest odpowiedzialny za całokształt spraw Klienta ani za jego inne sprawy, które nie są objęte Umową.

14. Usługodawca nie świadczy usług w zakresie prawa obcego.

15. Usługodawca nie świadczy usług w zakresie prawa podatkowego.

16. Usługodawca samodzielnie decyduje o sposobie wykonania Umowy, tak aby Umowa została wykonana w należyty sposób, zgodnie z Formularzem zamówienia i stosownie do wymogów powszechnie obowiązującego prawa.

§ 3 Złożenie zamówienia

1.    Produkty opisane na Stronie internetowej nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do zawarcia Umowy.

2.    Złożenie zamówienia dokonuje się poprzez:

a)  wybór Produktu opisanego na Stronie internetowej

b)  kontakt mailowy na adres skarbowska@lilunen.pl ze wskazaniem wybranego Produktu;

c) ustalenie warunków wykonania Umowy, w tym w szczególności jej zakresu, terminu wykonania, ceny;

d) wypełnienie przesłanego przez Usługodawcę Formularza zamówienia, poprzez który następuje:

3.    Klient musi podać prawdziwe dane i ponosi on odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych lub niepoprawnych danych. Składając zamówienie Klient oświadcza, że podane przez niego w trakcie składania zamówienia dane są prawdziwe i sprawdził ich poprawność, natomiast Usługodawca nie jest zobowiązany do weryfikowania ich prawdziwości i poprawności. Usługodawca zastrzega sobie jednak uprawnienie do weryfikacji poprawności i prawdziwości podanych danych poprzez kontakt mailowy lub telefoniczny z Klientem.

4.    Zaznaczenie odpowiedniego checkbox’a “Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” lub innego równoważnego stanowi wiążące oświadczenie woli zawarcia Umowy zgodnie z treścią niniejszego Regulaminu obowiązującego w dacie złożenia oświadczenia Klienta oraz zgodnie z Formularzem zamówienia (złożenie Usługodawcy oferty).

5.    Umowa traktowana jest jako zawarta od chwili przyjęcia zamówienia, co następuje poprzez wysłanie na adres mailowy podany przez Klienta w Formularzu zamówienia wiadomości z potwierdzeniem zawarcia Umowy. Wiadomość zostaje wysłana po prawidłowo dokonanej płatności, o której mowa w § 4 ust. 1-2 poniżej. Wiadomość poczytuje się za przyjęcie przez Usługodawcę oferty złożonej przez Klienta zgodnie z ust. 1-4 powyżej.

§ 4 Płatności

1.    Usługodawca oferuje możliwość dokonania płatności jedynie w formie przedpłat tj. przed rozpoczęciem wykonywania Umowy.

2.    Płatności można dokonać realizując przelew tradycyjny zgodnie z danymi bankowymi (m.in. numer rachunku bankowego) wskazanymi w Formularzu zamówienia.

3. Po dokonaniu płatności Usługodawca doręcza fakturę Klientowi drogą elektroniczną, poprzez przesłanie na adres mailowy wskazany w Formularzu zamówienia, na co Klient wyraża zgodę.

§ 5 Realizacja zamówienia

1. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta przed zawarciem Umowy zobowiązany jest sprawdzić czy jego środowisko cyfrowe jest kompatybilne z wymogami, o których mowa w § 2 ust. 4-5 powyżej. W przypadku zaistnienia dodatkowych wymogów, Usługodawca informuje o tym Klienta przed zawarciem Umowy, w szczególności poprzez odpowiednie informacje wskazane w Formularzu zamówienia. Klient obowiązany jest współpracować z Usługodawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia czy brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową, o którym mowa w § 12 wynika z cech środowiska cyfrowego Klienta.

2.    W przypadku zawarcia umowy o dostarczenie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zrealizowanie zamówienia następuje przez przesłanie na adres mailowy Klienta, podany przy składaniu zamówienia, linku umożliwiającego odtworzenie lub pobranie treści cyfrowej albo uzyskanie dostępu do treści lub usługi cyfrowej albo załącznika zawierającego treść cyfrową.

4.    Realizacja zamówienia następuje zgodnie z ustaleniami między Usługodawcą a Klientem opisanymi w Formularzu zamówienia, jednak nie dłużej niż w ciągu 30 dni roboczych. W przypadku braku otrzymania wiadomości, o której mowa w ust. 3 powyżej, Klient zobowiązany jest skontaktować się z Usługodawcą. 

5.    Sprzedawca może dokonać zmiany treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, która nie jest niezbędna do zachowania jej zgodności z Umową z następujących przyczyn:

a)    uzasadniona potrzeba dokonania zmian redakcyjnych lub graficznych;

b)    uzasadniona potrzeba dokonania zmian merytorycznych;

c)    uzasadniona potrzeba dostosowania do zmiany modelu biznesowego.

6.  Sprzedawca informuje Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta o zmianie, o której mowa w ust. 5 powyżej. Jeżeli zmiana istotnie i negatywnie wpływa na dostęp Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub korzystania z nich Usługodawca informuje także o właściwościach i terminie dokonania tej zmiany oraz prawie do wypowiedzenia Umowy bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany lub poinformowania o tej zmianie, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana, chyba że Usługodawca zapewnił Klientowi uprawnienie do zachowania, bez dodatkowych kosztów, treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z Umową, w stanie niezmienionym.

7. Ust. 5 powyżej nie dotyczy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób jednorazowy.

8. Usługodawca informuje Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową oraz dostarcza je Klientowi przez czas:

a)    dostarczania treści cyfrowej lub usługi cyfrowej określony w Umowie, na podstawie której dostarczanie następuje w sposób ciągły lub

b)    zasadnie oczekiwany przez Klienta, uwzględniając rodzaj treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i cel, w jakim są wykorzystywane oraz okoliczności i charakter Umowy, jeżeli umowa przewiduje dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej jednorazowo lub częściami.

9.  W razie wątpliwości przyjmuje się, że stosownie do ust. 8 lit. b powyżej, Usługodawca nie jest zobowiązany do dostarczania aktualizacji treści cyfrowych w postaci sporządzonych regulaminów, polityk czy umów.

10.  Jeżeli Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych przez Sprzedawcę zgodnie z ust. 8 powyżej, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:

a)    poinformował Klienta o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania;

b)    niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez Usługodawcę.

11.  Odstąpienie od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej oraz dokonanie reklamacji treści cyfrowej lub usługi cyfrowej następuje zgodnie z zasadami wskazanymi w § 7-8 poniżej.

12.  W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, Klient jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim. 

§ 6 Licencja

1.    Usługodawca oświadcza, że treści sporządzone w ramach wykonania przez Usługodawcę Umowy, stanowią utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa autorskie przysługują Usługodawcy. 

3.    W ramach zawieranej między Usługodawcą a Klientem Umowy, Usługodawca udziela Klientowi nieograniczonej w czasie oraz terytorialnie licencji niewyłącznej, chyba że inaczej wskazano w Formularzu zamówienia (np. licencja zostaje udzielona na czas oznaczony lub licencja ogranicza liczbowo możliwość korzystania z kopii Produktu będącego przedmiotem Umowy).

4.    Licencja, o której mowa w ust. 3 powyżej udzielana jest na następujących polach eksploatacji:

a)    wprowadzanie do pamięci urządzenia/urządzeń Klienta,

b)    odczyt przez Klienta,

c)   wprowadzenie na serwery obsługujące stronę internetową Klienta w celu osadzenia treści w miejscu uzasadnionym przeznaczeniu treści (np. regulamin sklepu, polityka prywatności)

d)    zmiana formatu pliku treści cyfrowej (np. z DOC na PDF/HTML) przez Klienta, dokonana na własny użytek osobisty,

e)    modyfikacja przez Klienta treści udostępnionych jako edytowalne (plik DOC) – jedynie w zakresie uzupełnienia pól oznaczonych komentarzem jako do uzupełnienia

5.    Klient nie jest uprawniony do udostępniania treści sporządzonej w ramach wykonania przez Usługodawcę Umowy osobom trzecim.

6.    Klient nie jest uprawniony do udzielania sublicencji (dalsza licencja).

7.  Licencja, o której mowa w ust. 3-4 powyżej obejmuje jednorazowe wykorzystanie treści. Jako jednorazowe wykorzystanie należy rozumieć użycie treści (np. regulamin sklepu, polityka prywatności) na jednej stronie internetowej Klienta lub jednym profilu na mediach społecznościowych.

8. Jeśli Klient chce uzyskać licencję na dodatkowych polach eksploatacji (np. wprowadzanie do obrotu w ramach własnej działalności gospodarczej), zobowiązany jest skontaktować się ze Usługodawcą w celu uzyskania takiej zgody oraz uzyskania dodatkowo płatnej licencji w tym zakresie, po uprzednim omówieniu warunków umowy.

§ 7 Odstąpienie od umowy

1.    Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który zawarł Umowę z Usługodawcą – może w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy odstąpić od niej bez podawania przyczyny. W przypadku odstąpienia od Umowy – umowę uważa się za niezawartą. Jeżeli Klient złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy zanim Usługodawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.

2.    Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, o którym mowa w ust. 1 powyżej, wystarczy złożyć Usługodawcy oświadczenie o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu.

3.    Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta może odstąpić od Umowy w formie dowolnej. Odstąpienie od Umowy następuje w drodze jednoznacznego oświadczenia. Skorzystanie z prawa do odstąpienia od Umowy może nastąpić np. poprzez:

a)    wysłanie do Usługodawcy informacji na adres mailowy kontakt@lilunen.pl.

b)    wysłanie do Usługodawcy informacji na adres korespondencyjny Batorego 11, 05-200 Wołomin.

4.    Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od Umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.

5.    Formularz oświadczenia o odstąpieniu od Umowy (załącznik do tego Regulaminu) jest przekazywany w formie elektronicznej w sposób wskazany w § 3 pkt 5 niniejszego Regulaminu.

6.    Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, tj. m.in. umowy:

a)    o świadczenie usług, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;

b)      o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Usługodawca przekazał Klientowi potwierdzenie zawarcia umowy (zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta) oraz informację o udzielonej przez Klienta zgodzie na dostarczenie treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy.

7.    W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca może uniemożliwić Klientowi dalsze korzystanie z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej, w szczególności poprzez uniemożliwienie dostępu do treści cyfrowych lub usługi cyfrowej lub zablokowanie Konta użytkownika w tym zakresie.

8.    Jeżeli Klient wykonuje prawo odstąpienia od umowy o świadczenie usług, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od Umowy.  Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w Umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.

9. W przypadku uznania, że Przedsiębiorcy na prawach konsumenta nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy, złożone oświadczenie o odstąpieniu od umowy nie wywołuje skutków prawnych.

10.    W przypadku odstąpienia od Umowy Usługodawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Usługodawca został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy.

11.    Zwrotu płatności Usługodawcę dokonuje przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Klient nie ponosi żadnych opłat w związku ze zwrotem.

§ 8 Opieka posprzedażna

1. Usługodawca może oferować opiekę posprzedażną, której zakres wskazany jest w Formularzu zamówienia. Opieka posprzedażna jest nieodpłatna i odbywa się jedynie drogą mailową.

2. Opieka, o której mowa w ust. 1 powyżej nie stanowi porady prawnej, konsultacji prawnej ani innej formy doradztwa prawnego. Opieka stanowi jedynie techniczną pomoc w uzupełnieniu wzoru dokumentu będącego przedmiotem umowy o dostarczenie treści cyfrowej, jeśli Klient ma wątpliwości jak uzupełnić pola dokumentu pozostawione do modyfikacji przez Klienta lub wątpliwości gdzie osadzić dokument na swojej stronie internetowej albo gdzie osadzić checkbox. Opieka nie ma charakteru nieograniczonego i Usługodawca wprowadza limit 5 wiadomości e-mail, które Klient może wysłać do Usługodawcy z prośbą o pomoc w uzupełnieniu dokumentu lub sprawdzenie czy dokument lub checkbox zostały poprawnie (zgodnie z instrukcjami) osadzone na stronie internetowej Klienta.

3.  Usługodawca nie jest zobowiązany do odpowiadania na pytania Klienta, które nie dotyczą technicznych aspektów uzupełnienia dokumentu będącego przedmiotem umowy o dostarczenie treści cyfrowej, w szczególności nie jest zobowiązany odpowiadać na pytania prawne Klienta.

§ 9 Reklamacja produktów cyfrowych Konsumenta i Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.

1.    Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu 2 lat od tej chwili.

2.    Treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są zgodne z Umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności ich:

a)    opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji;

b)    przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne Klientowi, o którym Klient powiadomił Usługodawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Usługodawca zaakceptował.

3.    Ponadto treść cyfrowa lub usługa cyfrowa, aby mogły zostać uznane za zgodne z Umową, muszą:

a)    nadawać się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,

b)    występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju i których Klient może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter treści cyfrowej lub usługi cyfrowej oraz publiczne zapewnienia złożone przez Usługodawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Usługodawca wykaże, że:

–      nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,

–      przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,

–      publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Klienta o zawarciu Umowy;

c)    być dostarczane z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Klient może rozsądnie oczekiwać,

d)    być zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione Klientowi przez Usługodawcę przed zawarciem Umowy.

4.    Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową, jeżeli Klient, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha treści cyfrowej lub usługi cyfrowej odbiega od wymogów zgodności z umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.

5.   Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.

6.    Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, Klient może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową.

7.    Usługodawca może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy.

8.    Przy ocenie nadmierności kosztów dla Usługodawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową oraz wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową.

9.    Usługodawca doprowadza treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której Usługodawca został poinformowany przez Klienta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową ponosi Usługodawca.

10. Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:

a)    doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych;

b)   Usługodawca nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta;

c)    brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową;

d)    brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniej próby doprowadzenia do ich zgodności z umową;

e)    z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.

11. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest nieistotny. 

12. Klient może skorzystać z formularza reklamacji dostępnego na Stronie internetowej, ale nie jest to obowiązkowe.

13. W zgłoszeniu warto wskazać informacje umożliwiające identyfikację zamówienia tj. przede wszystkim swoje dane osobowe, numer zamówienia lub datę jego złożenia oraz określić niezgodność z umową jaka została stwierdzona przez Klienta oraz datę tego stwierdzenia, a także wskazać żądania wobec Usługodawcy – w celu usprawnienia procesu reklamacji (nie jest to warunkiem złożenia reklamacji). Zgłoszenie należy wysłać zgodnie z danymi kontaktowymi Usługodawcy w § 2 powyżej.

14. Usługodawca obowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. W przypadku nieudzielenia odpowiedzi w terminie uważa się, że reklamacja została uznana. Odpowiedź na reklamację Usługodawca przekazuje Klientowi na papierze lub innym trwałym nośniku np. drogą mailową.

15. W przypadku uznania przez Usługodawcę reklamacji za uzasadnioną – koszty doprowadzenia do zgodności z umową ponosi Usługodawca.

16. Usługodawca dokonuje zwrotu Klientowi ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny.

17. Usługodawca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej treści lub usłudze cyfrowej niezgodnej z umową.

18. Usługodawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

§ 10 Dane osobowe

1.    Administratorem danych osobowych jest Angelika Skarbowska.

2.    W zakładce Polityka prywatności oraz Polityka plików cookies dostępna jest Polityka prywatności i Polityka plików cookies, która określa wszelkie informacje wymagane zgodnie z art. 13 i 14 RODO tj. m.in. zasady przetwarzania danych osobowych Klientów i Użytkowników, a także zasady korzystania z plików cookies.

§ 11 Polubowne rozwiązywanie sporów

1.    Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. 

2.    Klient będący Konsumentem może m.in. skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów, a także zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej. Szczegółowe informacje dotyczące pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów (reklamacji i dochodzenia roszczeń) można uzyskać m.in. na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów www.uokik.gov.pl.

3.    Postępowanie w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów ma charakter dobrowolny i wymaga zgody obu stron. Szczegóły reguluje ustawa z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.

4.    Usługodawca wskazuje, że pod adresem https://ec.europa.eu/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami (platforma ODR). Platforma ODR stanowi jeden punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców pragnących pozasądowego rozstrzygania sporów objętych wskazanym rozporządzeniem. Jest interaktywną stroną internetową, do której możliwy jest elektroniczny i bezpłatny dostęp we wszystkich językach urzędowych instytucji Unii.

§ 12 Opinie

1.    Klient jest uprawniony do wyrażenia Opinii.

2.    Opinie może wyrazić tylko potwierdzony Klient. Potwierdzenie, że Klient rzeczywiście dokonał zakupu polega na weryfikacji Opinii, czyli sprawdzeniu przez Usługodawcę czy wyrażona Opinia została wyrażona przez osobę, która korzystała z Produktu lub zawarła z Usługodawcą Umowę, której przedmiotem był opiniowany Produkt. 

3.    Weryfikacja polega na sprawdzeniu czy podany przez Klienta wyrażającego opinię adres e-mail zgadza się z adresem e-mail w bazie Klientów.

4.    Do celów weryfikacji osoba udzielająca opinii podaje w formularzu opinii swój adres e-mail. Podany adres e-mail jest sprawdzany w bazie danych Klientów pod kątem rzeczywistego zakupu danego produktu. Podanie adresu e-mail jest dobrowolne, ale brak jego podania uniemożliwi wyrażenie Opinii publikowanej na Stronie internetowej.

5.    Usługodawca jest uprawniony do ręcznego dodania Opinii, jeśli Klient wyraził Opinię bezpośrednio na adres e-mail Usługodawcy lub poprzez wypełnienie dedykowanej dla Klientów ankiety lub za pomocą mediów społecznościowych Usługodawcy. Tak wyrażona Opinia także podlega weryfikacji, o której mowa powyżej.

6.    Opinie mogą także pochodzić od osób, które otrzymały produkty dostępne na Stronie internetowej do testów, na podstawie barteru lub na podstawie innej umowy cywilnoprawnej – w zamian za wystawienie opinii. Tak wyrażoną Opinię Usługodawca dodaje ręcznie na podstawie udokumentowanych informacji, jakie otrzymał odpowiednio od testera, osoby korzystającej z Produktów w wyniku wymiany barterowej lub osoby korzystającej z produktów w wyniku współpracy na podstawie innej umowy cywilnoprawnej. Tak wyrażona opinia zostaje oznaczona jako „opinia sponsorowana”.

7.   Usługodawca nie modyfikuje Opinii. Publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne Opinie, jeśli przejdą weryfikację, o której mowa powyżej.

8.    W przypadku prezentowania przez Usługodawcę ocen w skali od 1 do 5 lub ocen w postaci gwiazdek w formie średniej arytmetycznej, dla wyliczenia wskazanej średniej brane są pod uwagę wszystkie opublikowane Opinie, w tym opinie sponsorowane.

9. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treść pozostawionych Opinii, w szczególności treść Opinii nie może być podstawą do roszczeń Konsumentów lub innych osób trzecich

§ 13 Nielegalne treści

1.    Usługodawca nie prowadzi monitorowania treści publikowanych przez osoby trzecie na Stronie internetowej.

2.    Za Nielegalne treści stanowiące naruszenie niniejszego Regulaminu sklepu uważa się w szczególności treści:

a)    naruszające prawa własności intelektualnej (w tym prawo autorskie), dobra osobiste osób trzecich lub Sprzedawcy, prawo ochrony danych osobowych, 

b)    dyskryminujące, nawołujące do nienawiści, ksenofobiczne, rasistowskie, powszechnie uznanych za obraźliwe,

c)    mogące wprowadzać w błąd,

d)    promujące zachowania niebezpieczne dla zdrowia,

e)    promujące działalność (w tym usługi i produkty) osoby publikującej treść lub osobę publikującą treść lub działalność (w tym usługi i produkty) osoby trzeciej lub osobę trzecią,

f)      o charakterze spamu,

g)    zakłócające działanie Strony internetowej,

h)    nieodnoszące się do treści komentowanego artykułu lub nieodnoszące się do opiniowanego Produktu,

i)      zawierające irrelewantne linki.

3.    Jeśli Usługodawca samodzielnie zauważy pojawienie się na Stronie internetowej Nielegalnych treści, Usługodawcy przysługują uprawnienia, o których mowa w ust. 10 poniżej.

4.    Osoba publikująca treść uznaną przez Usługodawcę za nielegalną stosownie do ust. 3 powyżej, uprawniona jest do odwołania się od decyzji za pośrednictwem adresu e-mail: kontakt@lilunen.pl. Ust. 11 poniżej stosuje się odpowiednio.

5.    Usługodawca wdrożył mechanizm umożliwiający dowolnej osobie lub dowolnemu podmiotowi zgłoszenie mu obecności na jego Stronie internetowej określonych informacji, które dana osoba lub dany podmiot uważają za Nielegalne treści.

6.    Zgłoszenie Nielegalnych treści, o których mowa w ust. 5 powyżej jest możliwe na adres mailowy Sprzedawcy kontakt@lilunen.pl. Zgłoszenie powinno zawierać następujące elementy:

a)    wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że odpowiednie informacje stanowią Nielegalne treści;

b)    jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL oraz w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Nielegalnych treści, stosownie do rodzaju treści i konkretnego rodzaju usługi hostingu;

c)    imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3-7 dyrektywy 2011/93/UE;

d)    oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.

7.    W przypadku otrzymania zgłoszenia zgodnie z ust. 6 powyżej, Usługodawca niezwłocznie przesyła na podane w zgłoszeniu dane kontaktowe potwierdzenie otrzymania zgłoszenia.

8.    Usługodawca bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia powiadamia osobę zgłaszającą o swojej decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy zgłoszenie.

9.    W decyzji, o której mowa w ust. 8 powyżej Usługodawca wskazuje co najmniej treść decyzji o odmowie uwzględnienia zgłoszenia albo o jego uwzględnieniu i rozstrzygnięciu wraz z uzasadnieniem, a także przekazuje informacje na temat możliwości odwołania się od podjętej decyzji. Usługodawca nie musi przedstawiać uzasadnienia, gdy informacje są wprowadzającymi w błąd treściami handlowymi o dużej objętości.

10. W razie uznania przez Usługodawcę, stosownie do powyższych postanowień, że treść stanowi Nielegalną treść, Sprzedawca, stosownie do okoliczności i według swojego wyboru, jest uprawniony m.in. do:

a)    oznaczenia treści jako nielegalnej,

b)    usunięcia treści,

c)    ograniczenia widoczności informacji,

d)    uniemożliwienia dostępu do informacji.

11. Usługodawca uznając odwołanie za uzasadnione przywraca treść uznaną za nielegalną lub wobec uznania odwołania za niezasadne przesyła odwołującemu się, tym samym kanałem komunikacji, stosowną informację wraz ze wskazaniem powodów uznania treści za nielegalną.

§ 14 Postanowienia końcowe

1.    Regulamin obowiązuje od dnia 25.05.2024 r.

2.    Usługodawca zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian w Regulaminie z ważnych przyczyn, w szczególności zmian w prawie, zmian w modelu biznesowym Usługodawcy lub zmian technicznych. Zmiany dokonywane są na przyszłość, tj. nie mają zastosowania do Umów już zawartych lub ofert już złożonych.

3.    Do Umów zawartych przed zmianą Regulaminu, o której mowa w ust. 2 powyżej, stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia Umowy, z zastrzeżeniem ust. 4 poniżej. Poprzednie wersje Regulaminu dostępne będą poniżej niniejszego Regulaminu w postaci odnośnika.

4.    Do ofert złożonych przez Klienta zgodnie z § 3 ust. 1-6 niniejszego Regulaminu przed zmianą Regulaminu, o której mowa w ust. 2 powyżej, stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie złożenia oferty, a w konsekwencji do zawartej w ten sposób Umowy również ma zastosowanie Regulamin obowiązujący przed zmianą Regulaminu, o której mowa w ust. 2 powyżej tj. w dacie złożenia oferty. Poprzednie wersje Regulaminu dostępne będą poniżej niniejszego Regulaminu w postaci odnośnika.

5.    Aktualizacja danych kontaktowych Usługodawcy nie stanowi zmiany Regulaminu. Usługodawca podejmuje jednak uzasadnione kroki, aby w jak najszerszym zakresie powiadomić Klientów o aktualizacji, np. poprzez zawiadomienie Klienta wysłane co najmniej 7 dni wcześniej na jego adres mailowy oraz wyświetlenie odpowiedniego banneru informacyjnego na Stronie.

6.    Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów związanych ze stosowaniem Regulaminu jest prawo polskie. Spory te będą rozstrzygane przez właściwy miejscowo sąd powszechny, z zastrzeżeniem możliwości prowadzenia pozasądowego sposobu rozstrzygania sporów, o którym mowa w § 11 powyżej.